Minu vahetusaasta Austraalias

2019/2020

Ära lend

Austraaliasse alustan ma oma lendu juba 10. juulil, seega juba 11 päeva pärast (29.06 seisuga, kui seda kirjutasin). Kõik ülejäänud vahetusõpilased, kes ka see aasta vahetusaastale lähevad lendavad peaaegu kõik alles augustis või septembris (3 argentiinasse minevat vahetusõpilast lendavad ka juulis, kuid siiski peale mind), seega saan mina kõige esimesena minema minna. Austraaliasse lendan ma kolme lennuga. Esimene lend on mul Eestist Amsterdami, teine on Amsterdamist Kuala Lumpurisse ja kolmas on Kuala Lumpurist Brisbane. Kui ma õigesti arvutasin lendan ma koos ootamistega kokku umbes 42 tundi (seda tundub küll väga palju, kuid ma ühes lennujaamas ootan juba peaaegu 12 tundi seega sealt see aeg tulebki). Ära lendan ma 10-da hommikul kell 7:35 (mis tähendab muidugi väga vara tõusmist, sest kohal tuleb olla varem ja mul on ka tunni ajane sõit Tallinna) ja Brisbane jõuan ma 12. hommikul kell 8:20 (seega seal on mul terve pikk päev aega ümbrusega tutvuda, kuigi olen lendudest ilmselt üpris väsinud).

Esimesed mõtted lennust

(Kirjutan selle küll lennu alla, kuna ei osanud seda mujale panna). Kuna Austraalias pole raba ja minule väga meeldib rabas käia, siis käisime minu ära minekut tähistamas grilli õhtuga Mukri rabas õhtul ennem lendu. Peale raba käisin ma ka juuksuris, sest lahtiste juustega ma lennukisse minna ei tahtnud (lasin endale neli patsi pähe teha ja väga mugav on reisida, juuksed pole kordagi ees). Koju jõudsin ma umbes pool üheksa, kuid minu plaan üheksast magama minna ei õnnestunud kohe üldse. Peale juuksurit hakkasin ma alles oma kotte kaaluma ja asju välja tõstma, sest mu kott kaalus üle lubatud piiri. See kõik võttis mul aga aega. Ära lennates oli mu kohver täpselt 22.9kg ja 23kg võib olla. Hommikul pidin üles tõusma juba kell 3.30, et jõuda õigeks ajaks lennujaama. Magada saanud olengi ma umbes 3 tundi, sest õhtul oli siiski närv sees, kas kohver on piisavalt kerge, kas ma ikka jõuan õigele lennule, kuidas ma perega läbi saama hakkan jne.

Täpsemalt minu lendudest siis. Mu esimene lend oli Tallinnast Amsterdami (hetkel seda kirjutades olengi Amsterdami lennujaamas). Õnneks jõudsin ma Amsterdami hommikul, sest mul on siin aega istuda 11 tundi ja 50 minutit ning kui see oleks öösel olnud oleks palju hullem olnud. Hetkel üritan ma täita oma aega, seega otsin lihtsalt tegevusi, mida teha, kuna tehnikal saab ju aku tühjaks ja ega siin väga ühteki pistikut ei paista. Kuigi see aeg tundus algul väga pikk on mul sellest juba pool umbes möödas, samas ülejäänud pool tundub ikkagi veidi pikk ja hirmutav, sest mul ei ole midagi teha. Ma plaanisin muidugi välja minna algul, kuid ei julge, sest kardan, et pärast ei saa enam õigesse kohta tagasi. Siia lend oli õnneks lühike umbes 3 tundi, kuid edasi nii hästi ei lähe. Järgmine lend on mul üle ookeani Amsterdamist Kuala Lumpurisse, mis kestab 12 tundi (ega ma muidugi väga suur lennuki reisija ei ole, kuid see lend on minu jaoks üllatus, sest see läheb tegelikult edasi Jakartasse, kuid teeb lihtsalt ühe vahe maandumise). Seega hetkel ootan (natuke ümardan) 12 tundi ja siis lendan 12 tundi. Kuala Lumpuris ootan ma 8 tundi (kui algul kuulsin, et 8 tundi arvasin, et see on ju jube pikk aeg, kuid nüüd kui olen 12 tundi peaegu ära istunud ei tundugi see enam nii pikk aeg). Kolmas lend on Kuala Lumpurist siis Brisbane, mis on 8 tundi, seega 8 tundi ootan ja 8 lendan. Õnneks mul neljandat lendu pole nii, et vähemalt see on tore, sest osadel on. Võrdlen end korra ka teistega, et minul on kõige pikem lend siis võrreldes isegi nendega, kes lendavad neli lendu, kuid mul on nii pikad ootamised, et nii saabki 42 tundi täis.

Jõudes hoomikul lennujaama ei saanud ma midagi aru, mis toimub. Lihtsalt viisingi oma pagasi ära ja läheks nagu reisile. Ma ei uskunud, et mulle ei jõua ka lennu alguseks kohale, et ma päriselt lähengi ära, kuid isegi hetkel istudes Amsterdamis ei tundu mulle, et ma lähen aastaks minema.